Studiesystemer

Årgangskopiering af Modul- og Studieordningsbasen er nu foretaget

Lagt online: 01.07.2019

Alle publicerede moduler og studieordninger er nu blevet kopieret fra årgang 2019/20 til årgang 2020/21.

Ved årgangskopieringen er der sket følgende:

• Alle publicerede studieordninger og moduler er blevet kopieret fra årgang 2019/20 til årgang 2020/21
  • Alle kopierede studieordninger er i den nye årgang (2020/21) i status ”Hos forfatter”
  • Alle kopierede er moduler er i den nye årgang (2020/21) i status ”Publiceret”

I årgang 2020/21 er der lige nu:

• 385 studieordninger i status ’Hos forfatter’
  • 5511 publicerede moduler

Hvis du har brug for overblik over din bestand af moduler og studieordninger og deres status, vil vi anbefale at:

Studieordningsrevision november 2019

Fra og med i dag er årgang 2020/21 åben for redigering. Det betyder, at det nu er muligt at indtaste nye moduler og studieordninger, som skal gælde med ikrafttrædelse til september 2020 i hhv. Modulbasen og Studieordningsbasen.

Fristen for fremsendelse af nye studieordninger og moduler til legalitetskontrol er senest den 1. november som sædvanligt. Fristen gælder for alle ændringer, der skal træde i kraft til september 2020, herunder ansøgninger om overgangsstudieordninger, ændring af eksisterende modultitler, sammenlægning af moduler etc.

Foruden fremsendelse af nye moduler og studieordninger med ikrafttrædelse til september 2020 ligger der i Studieordningsbasen en del studieordninger i status ”Forfatter”. Såfremt studieordningerne fortsat skal være gældende i årgang 2020/21, skal disse ligeledes være sendt videre til fakultetet senest den 1. november. Der må ikke redigeres i disse studieordninger, inden de sendes videre til fakultetet.

Du kan finde vejledninger til hhv. Modulbasen og Studieordningsbasen her. Vær opmærksom på, at der er fastsat regler for brug af kursusblokke i studieordningerne. Reglerne kan du finde her.